Jak zarabiać pieniądze z programami partnerskimi – 5 najważniejszych błędów, których należy unikać

przez | 7 września 2021

Programy afiliacyjne to świetny sposób na zarabianie pieniędzy w Internecie, ale czasami marketerzy afiliacyjni mogą być nieco przytłoczeni wszystkimi informacjami na temat tego, jak zarabiać pieniądze dzięki programom afiliacyjnym. Prawda jest taka, że ​​każdy program partnerski ma swoje własne specyficzne wymagania, zasady i plan wynagrodzeń. Musisz więc wiedzieć, które programy partnerskie wybrać, zanim poświęcisz czas lub pieniądze na ich promocję. Na szczęście nie musi to być bardzo trudne.

Pierwszą rzeczą do zrobienia jest decyzja, jaka będzie Twoja konkretna nisza i jakich konkretnych sprzedawców promować. Następnie zdecyduj, jaki będzie Twój poziom dochodów. Możesz zdecydować się na hojny dochód, sprzedając pojedyncze produkty, lub skupić się na marketingu typu pay per click (PPC) – gdzie płacisz kupcowi tylko wtedy, gdy użytkownik rzeczywiście coś od niego kupi! Tak czy inaczej, ważne jest, aby zrozumieć, że programy partnerskie płacą inaczej, dlatego ważne jest, aby wybrać sprzedawców, którzy dadzą Ci najwięcej możliwości zarobienia dobrej pensji.

Jeśli dopiero zaczynasz z marketingiem afiliacyjnym, gorąco polecam, abyś skupił się na PPC lub marketingu za kliknięcie. Chociaż nie są to całkowicie pasywne możliwości uzyskania dochodu, nie są też tak złożone jak programy marketingu afiliacyjnego. Jednak krzywa uczenia się może być stroma i nauczenie się wdrażania tych metod zajmuje trochę czasu, więc polecam zacząć od tych dwóch formatów.

Gdy masz już pewną wiedzę na temat SEO, marketingu artykułów, marketingu w mediach społecznościowych itp., możesz zacząć koncentrować się na rzeczywistych strategiach marketingowych. Jednym z największych błędów popełnianych przez ludzi jest spędzanie zbyt dużo czasu na nauce tylko o strategiach PPC lub pay per click. To zły błąd! Aby zobaczyć wyniki w programach partnerskich, musisz zastosować wiedzę, którą już posiadasz i w pełni wykorzystać platformy partnerskie, takie jak ClickBank i Commission Junction. Zawsze polecam najpierw poznać programy afiliacyjne ranking, a następnie zbudować wokół nich strategię.

Kolejnym błędem nie jest budowanie dobrych relacji z potencjalnymi klientami i dostawcami. Ważne jest, aby budować zaufanie u swoich dostawców, ponieważ w znacznym stopniu wpłynie to na sukces w programach partnerskich. Załóżmy na przykład, że jesteś sprzedawcą stowarzyszonym, który promuje produkt określonego sprzedawcy. Sprzedawca oferuje bezpłatny raport, który można pobrać z jego witryny. Raport wysyłasz e-mailem do swoich kontaktów, a oni od razu go pobierają. Ale ponieważ nie powiedziałeś im, jak świetny jest raport i że go polecasz, mogą być podejrzliwi i myśleć, że próbujesz im coś sprzedać.

Kluczem jest tutaj utrzymywanie dobrych relacji z potencjalnymi klientami i promowanymi programami partnerskimi. Musisz zbudować długoterminową relację i zaufanie z nimi, zanim zaczniesz promować ich produkt. Jedynym sposobem, aby to zrobić, jest udowodnienie, że wiesz, o czym mówisz, jesteś wiarygodny i dokładnie wiesz, o czym mówisz. Jeśli możesz to zrobić, ludzie będą bardziej skłonni do robienia z tobą interesów, ponieważ jesteś kimś, kogo już znają i może udzielić dobrych informacji.

Jednym z największych błędów popełnianych przez ludzi podczas promowania programów afiliacyjnych jest brak mierzenia wyników, które generują. Ważne jest, aby uzyskać pomiary swoich przychodów, aby móc sprawdzić, czy strategie, których używasz, generują przychody, czy nie. Pomiar wyników jest ważny, ponieważ będziesz chciał sprawdzić, czy uzyskujesz więcej, niż wynosi Twój przychód. Pomoże Ci to określić, które strategie i programy partnerskie działają lepiej niż inne. Mierz swoje przychody oraz współczynniki konwersji, aby sprawdzić, czy zarabiasz na różnych strategiach, z których korzystasz.

Wreszcie, osoby promujące programy partnerskie często zapominają, że nadal muszą przyciągać ruch do swoich witryn. Musisz przyciągnąć ruch do swojej witryny, aby zarobić jakąkolwiek kwotę za pomocą dowolnego programu partnerskiego, w który jesteś zaangażowany. Musisz zrozumieć, że jest to proces ciągły, nawet po uiszczeniu z góry opłat za program partnerski. Dobrym pomysłem może być zatrudnienie firmy marketingowej, która doradzi, jak przyciągnąć ruch do Twojej witryny, abyś mógł dalej rozwijać swój biznes. Linki afiliacyjne są ważne, ale jeśli nie możesz przyciągnąć odwiedzających do Twojej witryny, nie otrzymasz żadnych programów partnerskich do promowania!